Chyba nigdy nie przestaną mnie zaskakiwać innowacyjne pomysły na wyróżnienie swojej strony internetowej. Ubiegły, 2019 rok był wyjątkowo ciekawy pod tym względem, stąd też pomysł na poniższe podsumowanie najbardziej interesujących stron internetowych.

1. Kreatywne podejście do efektu parallax.

Parallax jest jednym z moich ulubionych efektów na stronie internetowych. Działanie jest proste, oprócz klasycznego scrollowania w dół, który powoduje, że „zjeżdżamy” w dół witryny i możemy zapoznać się z dalszą jej częścią parallax wprowadza jeszcze efekty specjalne, często działające w tle, które reagują na nasz scroll. Tak, jak widać to na powyższym przykładzie, scroll nie tylko pozwala nam zapoznać się z kolejnymi tekstami ale w ciekawy i efektowny sposób wprowadza interakcję z tłem, nadając stronie niepowtarzalny styl.

2. Interakcja z użytkownikiem.

Interakcja z użytkownikiem jest świetnym sposobem na utrzymanie go na naszej stronie przez dłuższy czas. Jeżeli zaangażujemy go do danej czynności, w pełni przejmiemy jego uwagę i przykujemy zainteresowanie. Świetnie poradził sobie z tym producent perfum Des Garcons Parfum wciągając nas w ciekawie zaprojektowaną ankietę badającą naszą osobowość, by na samym końcu wskazać nam pasujący do nas zapach z ich palety perfum.

3. Nieszablonowy e-commerce.

Branża e-commerce rządzi się własnymi prawami. I to niezwykle odpornymi na zmiany. Z uwagi na to, że w tym przypadku nadrzędnym celem jest zmaksymalizowanie sprzedaży branża ta korzysta ze sprawdzonych rozwiązań, do których użytkownicy są już zwyczajnie przyzwyczajeni, co za tym idzie powodują one największą konwersję. Z tego powodu reaguję szerokim uśmiechem na e-commerce, któremu udaje się przebić przysłowiowy mur głową i pokazać swój proces zakupu i same produktu kompletnie inaczej niż cały rynek, na co odwagę ma przedstawiony powyżej francuski producent plecaków keus.

4. Kuszenie produktem.

Dobrej jakości zdjęcia i materiały wideo to podstawa przy budowaniu atrakcyjnych wizualnie stron internetowych. Umieszczanie wideo w górnej części strony jest już standardem i nie robi na nikim wrażenia, jednak to, co widzimy na stronie amerykańskiego producenta piwa Mockingbird nie tylko sprawia, że strona wygląda bardzo atrakcyjnie ale od razu wzbudza u nas chęć na ich produkt dzięki świetnie zapętlonej prezentacji spienionego piwa. Wchodząc na tę stronę od razu wiemy gdzie trafiliśmy i czym zajmuje się producent. Jest to świetne połączenie atrakcyjnego prezentowania w sposób niestandardowy swojego produktu z minimalizmem, który niezwykle sobie cenie przy obecnym web designie.

5. Mniej znaczy lepiej.

Faktem jest, że ludzie przestali czytać to, co zamieszczamy na naszych stronach internetowych, nie mają na to ani czasu ani ochoty. Użytkownik w obecnych czasach jest bombardowany przez natłok informacji ze wszystkich stron więc nie jest w stanie utrzymać swojego skupienia przez cały czas. Wszyscy starają się więc przekazać najważniejsze informacje w jak najkrótszej i najprostszej formie do przetworzenia z minimalną ilości tekstu, np. za pośrednictwem wideo. Czy można zrobić stronę internetową nie zawierającą żadnego tekstu? Oczywiście, że tak. Ale czy można zrobić to dobrze i przekazać to czym się zajmujemy i zachęcić samymi materiałami wizualnymi do naszych usług? Perfekcyjnie udowadnia to przedstawiona powyżej strona internetowe holenderskiej restauracji Vandal.

Aleksander Banaszak

Head of Client Service

Head of Client Service i Członek Zarządu Brandwise, od 6 lat związany z branżą digital marketingu. W Brandwise na co dzień nadzoruje przebieg prowadzonych projektów oraz dba o standard obsługi klientów. Jego pasją są nowe technologie, które integruje z koncepcjami marketingowymi..

Adwise Group
Zobacz co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić.

Jesteśmy agencją marketingu zintegrowanego, specjalizująca się w skutecznej komunikacji oraz tworzeniu unikatowych narzędzi marketingowych.

zobacz więcej

Produkujemy filmy i animacje biznesowe szybko i efektywnie trafiające z komunikatem do odbiorców. Nasze produkcje dopasowujemy do celów i budżetu Klienta.

zobacz więcej

Kancelarię adwokacką Barbary Bil na tle innych kancelarii wyróżnia to, że zespół posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w działach prawnych małych firm oraz korporacji, zarówno polskich, jak i zagranicznych.

zobacz więcej