Na naszym rynku nie widać spektakularnych wzrostów ilości użytkowników urządzeń mobilnych, można powiedzieć, że ten kto miał przejść w XXI wiek i zacząć korzystać ze smartfona już to zrobił, a wszyscy pozostali są już poza zasięgiem mobilnej cyfryzacji. Zauważamy jednak znaczący przyrost czasu spędzanego na urządzeniach mobilnych względem urządzeń desktopowych, trend ten postępuje z roku na rok. Oznacza to, że nie możemy bagatelizować potencjału tego kanału, a wręcz z uwagi na nadchodzący nowy rok kalendarzowy powinniśmy się przygotować na jego absolutną dominację i przewidzieć ją w naszych budżetach.

Jakie działania podejmować, by zaistnieć w tym kanale?

Dostosuj swoją tożsamość w sieci do użytkowników mobilnych.
Mobile first to metodologia tworzenia stron internetowych, które są przygotowywane przede wszystkim z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych. Pojęcie to powstało już wiele lat temu w odpowiedzi na rosnącą popularność urządzeń mobilnych, obecnie, niezależnie od branży jest to absolutny must have.

Oprócz przygotowania strony internetowej na falę użytkowników przeglądających sieć przez swoje dotykowe wyświetlacze pomyśl szeroko o swojej komunikacji.

Sprawdź również, jak zachowują się Twoje mailingi i newslettery na urządzeniach mobilnych. Bierz pod uwagę różne systemy operacyjne, aplikacje i różne rozdzielczości ekranów. Nie pozwól na utratę potencjalnych użytkowników przez wysyłki niedostosowane do urządzeń mobilnych.

 

Czy pomyślałeś o mobile friendly content?

Wiele firm w pełni świadomie omija szerokim łukiem content marketing, są to dla nich działania zbyt kosztowne (szczególnie jako walutę traktujemy nasz czas), słabo mierzalne i nie przynoszące upragnionych efektów „od ręki”. Nie zdziwiłbym się jednak gdyby pojęcie mobile friendly content było dla wielu zupełnie obcym zagadnieniem, choć nie jest to nic nowego.

W 2018 roku Google wprowadził dwie istotne aktualizacje do swojego algorytmu indeksowania stron internetowych. Po pierwsze, do indeksowania zaczął używać contentu z wersji mobilnych stron internetowych, by wyszukania na urządzeniach przenośnych były bardziej trafne, a po drugie utworzyła ranking szybkości ładowania stron w wersjach mobilnych, który od tego czasu znacząco wpływa na pozycjonowanie strony.

Oprócz podążania za wskazówkami od Google, jak konstruować strony responsywne z naciskiem na ich pozycjonowanie nie zapominjamy o samym contencie. To co dobrze czyta się na ekranach naszych komputerów osobistych nie wygląda równie dobrze na wąskich ekranach telefonów komórkowych. Czytanie na urządzeniu mobilnym znacząco zwiększa ilość linijek, które mamy do przeczytania, co sprzyja częstemu gubieniu się na czym skończyliśmy czytać. Z tego powodu powinniśmy skracać swoje treści na urządzenia mobilne, by umożliwić użytkownikiem skanowanie tekstu, a jeżeli skrócenie nie jest możliwe powinniśmy zacząć stosować dużą ilość akapitów, które ułatwiają czytanie dłuższych tekstów na mniejszych urządzeniach.

 

Push notyfikacje

Prośby o pozwolenie na wysyłanie push notyfikacji na stałe zagościły w przeglądarkach naszych komputerów, jak jednak wywołać je na urządzeniach mobilnych, jeśli nie posiadamy własnej aplikacji? Z pomocą przychodzi coraz popularniejszy w działaniach marketingowych Messenger od Facebooka. Push notyfikacje możemy jednak wysłać tylko do osoby, która już kiedyś rozpoczęła konwersację z naszym fanpagem.

Nawoływać do rozmów za pośrednictwem Messengera możemy na dwa sposoby:
a) Ustawienie reklamy na facebooku, która zamiast na stronę docelową przeniesie nas do Messengera, jest to bardzo dobre rozwiązanie short leadowe.
b) Inwestycja w AI, czyli różnego rodzaju chat boty, które uczą się rozmawiać z naszymi klientami i odpowiadać na nurtujące ich pytania. Informowanie klientów o chat botach wywołuje ciekawość u użytkowników, co przyniesie nam sporo zapytań na Messengerze, które będziemy mogli później wykorzystać w formie push.

Możemy postawić na ten kanał komunikacji niezależnie od tego w jakiej branży prowadzimy działania marketingowe i dla jakiej grupy odbiorców. Świat mobilny jest na tyle rozwinięty i popularny, że ciężko go nazywać medium tylko dla milenialsów.

Aleksander Banaszak

Head of Client Service

Head of Client Service i Członek Zarządu Brandwise, od 6 lat związany z branżą digital marketingu. W Brandwise na co dzień nadzoruje przebieg prowadzonych projektów oraz dba o standard obsługi klientów. Jego pasją są nowe technologie, które integruje z koncepcjami marketingowymi..

Adwise Group
Zobacz co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić.

Jesteśmy agencją marketingu zintegrowanego, specjalizująca się w skutecznej komunikacji oraz tworzeniu unikatowych narzędzi marketingowych.

zobacz więcej

Produkujemy filmy i animacje biznesowe szybko i efektywnie trafiające z komunikatem do odbiorców. Nasze produkcje dopasowujemy do celów i budżetu Klienta.

zobacz więcej

Kancelarię adwokacką Barbary Bil na tle innych kancelarii wyróżnia to, że zespół posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w działach prawnych małych firm oraz korporacji, zarówno polskich, jak i zagranicznych.

zobacz więcej