Najwięksi gracze na rynku, będący liderami technologicznymi, od wielu lat implementują rozwiązania oparte na AI: Google od lat rozwija Machine Learning w Google Ads, dzięki czemu reklamy są coraz lepiej targetowane, technologia Facebooka – Neural Networks – klasyfikuje obiekty i zdjęcia a autonomiczne samochody Tesli skanują otoczenie aby zapobiegać potencjalnym wypadkom.
W miarę rozwoju technologii już nie tylko najwięksi wykorzystują rozwiązania oparte na AI, a my wszyscy korzystamy z niej na co dzień, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy: algorytmy podpowiadające nam filmy na Netflixie, tagowanie zdjęć na Facebooku, systemy scoringowe w bankach, czy coraz bardziej popularne chatboty, które udzielają nam odpowiedzi na podstawowe pytania w sklepach internetowych.
Biorąc pod uwagę coraz większe wymagania konsumentów, rosnącą potrzebę personalizacji komunikatu reklamowego tylko kwestią czasu było kiedy sztuczna inteligencja zacznie być wykorzystywana w reklamie. A jednym ze sposobów na to jest użycie algorytmów w tworzeniu „inteligentnych” filmów i animacji.
Najbardziej znanym do tej pory filmem opartym na algorytmach sztucznej inteligencji był pełnometrażowy film z serii „Czarne Lustro” na Netflixie – „Bandersnatch”. Była to pierwsza popularna produkcja, gdzie widz miał możliwość wyboru co zrobi bohater. Na festiwalu w Sundance w USA w tym roku zaprezentowano pierwszy film z wykorzystaniem nie tylko AI ale też VR – „Mechanical Souls”.
Kwestią czasu była produkcja filmów reklamowych wykorzystujących mechanizmy AI. Wydawać by się mogło, że jest to rozwiązanie zarezerwowane jedynie dla marek o dużych budżetach. Na szczęście tak nie jest. Można stworzyć filmy czy animacje, które dzięki zastosowaniu odpowiednich algorytmów oraz spięcia z bazą danych stają się nie tylko interaktywne, ale też personalizowane i nie kosztują setek tysięcy dolarów.
Animacje czy filmy pobierające informacje z bazy nie są niczym bardzo nowym ani odkrywczym: któż z nas nie widział na Facebooku filmików generowanych z naszych zdjęć z okazji rocznic czy świąt. Jak możemy się jednak domyślać tamte rozwiązania są bardzo zaawansowane technologicznie, wymagają dużych mocy serwerów i drogich licencji oprogramowania.
Można jednak przełożyć tą zasadę działania na mniejsze formaty, dla mniejszych baz i wykorzystać ją w komunikacji z Klientem, zarówno w marketingowej, jak i sprzedażowej czy nawet windykacyjnej.
Dzięki wykorzystaniu stworzonego przez nas rozwiązania opartego na AI w animacjach personalizowanych naszym Klientom udało się znacznie podnieść wskaźniki efektywności komunikacji marketingowej i windykacyjnej.
najnowsze wpisy
Adwise Group
Zobacz co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić.
Jesteśmy agencją marketingu zintegrowanego, specjalizująca się w skutecznej komunikacji oraz tworzeniu unikatowych narzędzi marketingowych.
Produkujemy filmy i animacje biznesowe szybko i efektywnie trafiające z komunikatem do odbiorców. Nasze produkcje dopasowujemy do celów i budżetu Klienta.
Kancelarię adwokacką Barbary Bil na tle innych kancelarii wyróżnia to, że zespół posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w działach prawnych małych firm oraz korporacji, zarówno polskich, jak i zagranicznych.
Joanna Gajewska
SCROLL DOWN
15.07.2020