Najwięksi gracze na rynku, będący liderami technologicznymi, od wielu lat implementują rozwiązania oparte na AI:  Google od lat rozwija Machine Learning w Google Ads, dzięki czemu reklamy są coraz lepiej targetowane, technologia Facebooka – Neural Networks – klasyfikuje obiekty i zdjęcia a autonomiczne samochody Tesli skanują otoczenie aby zapobiegać potencjalnym wypadkom.

W miarę rozwoju technologii już nie tylko najwięksi wykorzystują rozwiązania oparte na AI, a my wszyscy korzystamy z niej na co dzień, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy: algorytmy podpowiadające nam filmy na Netflixie, tagowanie zdjęć na Facebooku, systemy scoringowe w bankach, czy coraz bardziej popularne chatboty, które udzielają nam odpowiedzi na podstawowe pytania w sklepach internetowych.

Biorąc pod uwagę coraz większe wymagania konsumentów, rosnącą potrzebę personalizacji komunikatu reklamowego tylko kwestią czasu było kiedy sztuczna inteligencja zacznie być wykorzystywana w reklamie. A jednym ze sposobów na to jest użycie algorytmów w  tworzeniu „inteligentnych” filmów i animacji.

Najbardziej znanym do tej pory filmem opartym na algorytmach sztucznej inteligencji był pełnometrażowy film z serii „Czarne Lustro” na Netflixie – „Bandersnatch”. Była to pierwsza popularna produkcja, gdzie widz miał możliwość wyboru co zrobi bohater. Na festiwalu w Sundance w USA w tym roku zaprezentowano pierwszy film z  wykorzystaniem nie tylko AI ale też VR – „Mechanical Souls”.

Kwestią czasu była produkcja filmów reklamowych wykorzystujących mechanizmy AI. Wydawać by się mogło, że jest to rozwiązanie zarezerwowane jedynie dla marek o dużych budżetach. Na szczęście tak nie jest. Można stworzyć filmy czy animacje, które dzięki zastosowaniu odpowiednich algorytmów oraz spięcia z bazą danych stają się nie tylko interaktywne, ale też personalizowane i nie kosztują setek tysięcy dolarów.

Animacje czy filmy pobierające informacje z bazy nie są niczym bardzo nowym ani odkrywczym: któż z nas nie widział na Facebooku filmików generowanych z naszych zdjęć z okazji rocznic czy świąt. Jak możemy się jednak domyślać tamte rozwiązania są bardzo zaawansowane technologicznie, wymagają dużych mocy serwerów i drogich licencji oprogramowania.

Można jednak przełożyć tą zasadę działania na mniejsze formaty, dla mniejszych baz i wykorzystać ją w komunikacji z Klientem, zarówno w  marketingowej,  jak i sprzedażowej czy nawet windykacyjnej.

Dzięki wykorzystaniu stworzonego przez nas rozwiązania opartego na AI w animacjach personalizowanych naszym Klientom udało się znacznie podnieść wskaźniki efektywności komunikacji marketingowej i windykacyjnej.

Joanna Gajewska

Dyrektor Zarządzający w Animise

Od ponad 13 lat zajmuje się obszarem komunikacji głównie w sektorze finansowym. Specjalizuje się w strategii i produkcji video. Jej biznesową pasją jest śledzenie trendów i raportów. Swoje doświadczenie zdobywała zarówno po stronie Klienta, jak i agencji, pracując dla takich marek jak Deutsche Bank, Honda, Allianz, Tax Care, Profitia, CIPS, IPF Digital, Inter Cars, Medicover czy BNI..

Adwise Group
Zobacz co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić.

Jesteśmy agencją marketingu zintegrowanego, specjalizująca się w skutecznej komunikacji oraz tworzeniu unikatowych narzędzi marketingowych.

zobacz więcej

Produkujemy filmy i animacje biznesowe szybko i efektywnie trafiające z komunikatem do odbiorców. Nasze produkcje dopasowujemy do celów i budżetu Klienta.

zobacz więcej

Kancelarię adwokacką Barbary Bil na tle innych kancelarii wyróżnia to, że zespół posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w działach prawnych małych firm oraz korporacji, zarówno polskich, jak i zagranicznych.

zobacz więcej